martes, 16 de diciembre de 2014

Lección del capítulo 8

¡Hola!

OBS: Nästa lektion ska vi ha DEN 12 JANUARI!

För ni som inte kunde komma den 15 december: Vi korrigerade läxor, sedan kollade på kapitel 7 tillsammans och tränade muntligt med Ejercicio 2 (Libro de Trabajo, s. 33) och Ejercicio 6 (Libro de Trabajo, s. 35). Sedan tränade vi med skillnader mellan SER och ESTAR.

Los deberes para el 12 de enero:

- Övningar i Libro de trabajo,  capítulo 7, Ejercicios 1, 5, 8.
- Övning i Libro de trabajo, capítulo 6, Ejercicio 3.
Instruktioner:
* Läs alla påståenden i Ejercicio 3.
* Läs sedan texten i Libro de textos, capítulo 6 utan att använda lexikon.
* Du behöver inte förstå varenda ord för att förstå sammanhanget och göra Ejercicio 3.
* Försök att gissa vad ord betyder. Ta hjälp av svenskan och kunskaper som du har i andra språk.
* På slutet kan du leta efter ord som du inte förstår i lexikon om du vill.
- Mirar el vídeo de la lección 8
- Leer el capítulo 8 en el Libro de Textos




Tveka inte att fråga om så behövs i kommentarsfältet på bloggen eller videon. Alternativt kan du skriva till mig i kutxi@kutxitxeos.net. Och kom till lektionen på måndag med frågor, frågorna är alltid mycket välkomna!



Nos vemos el lunes 12 de enero.

¡Feliz Navidad y feliz Año Nuevo!

4 comentarios:

  1. Hej David. Det fungerar inte riktigt för mig den här gången. Jag hör din röst ok men skärmen är helt grönt? (kan inte se texten) Mvh, Alex Richards

    ResponderEliminar
  2. Hola, Alex. Videon ser helt okej på min dator. Jag lämnar länken här och hoppas att det går bättre. Säg till om det inte funkar så att jag försöker fixa det. http://youtu.be/6BFaGeVleOI

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola David. Jag körde en 'reboot' och nu funkar det hur bra som helst. Lo siento. Alex

      Eliminar
    2. No hay problema, Alex. ¡Saludos!

      Eliminar